wie kan mij helpen?

  • Alissa

    Hallo. Mijn naam is Alissa en ik ben 16 jaar. Ik zou het heel leuk vinden om volgend school jaar door te brengen in Amerika op een high school.Ik heb gezien dat de prijzen vrij hoog zijn om met een organisatie naar amerika toe te gaan. Weet iemand misschien of ik bij de amerikaanse ambassade zelf een visum kan regelen? En wat zouden de kosten zijn? Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij hier mee zou kunnen helpen. Alvast bedankt! groetjes Alissa

  • Liza

    Hoi Alissa! Wat een leuk idee! Zelf wil ik zoiets ook doen maar volgens mij is het heel belangrijk om met een organisatie te gaan. Dan weet je namelijk zeker dat alles goed geregeld is.(als het een goede organisatie is tenminste) Waar zou je willen verblijven als minderejarige? En naar welke school ga je? Hoe regel je een visum? Wie gaat je gaat je helpen als je problemen hebt? En als je bedenkt wat je dan zelf allemaal zou moeten regelen is het waarschijnlijk niet veel goedkoper. Denk maar aan je vlucht, verblijf, onderhoud, visum, schoolkosten en andere (persoonlijke) uitgaven. Als je denk dat je dat allemaal goed zelf kan regelen dan kun je het doen. Waarschijnlijk moet je inderdaad bij de ambassade zijn om een visum te regelen. Maar er zijn ook wat goedkopere organisaties, zoals: into exchanges, yfu, en afs. Dit zijn geen commerciële organisaties en volgens mij krijgen gastgezinnen geen vergoeding. Je zou kunnen kijken op de sites en brochures aanvragen.

    Je kunt ook dubbele kinderbijslag aanvragen. Daarvoor moet je naar de Sociale Verzekerings Bank. (www.svb.nl) Bovendien zijn er organisaties die som beurzen verstrekken. Je zou er ook over na kunnen denken om misschien met je vervolg opleiding stage te lopen in Amerika of er een deel van de opleiding te doen. Zoals je hoort is er heel veel mogelijk, je moet zelf kijken wat je wilt. Succes! Groetjes Liza

  • zdrobis ionut

    i need a job.

    i am qualified as a mechanic and driver cat. b,c and i am willing to work in agriculture or any field