jaar highschool

  • saah

    Hoi, ik wil graag 1 jaar naar een highschool in nieuw zeeland met AFS. Is dit een goede en betrouwbare organisatie? Zo nee, wie weet een betere? Ben zeer benieuwd.

    saah

  • Saskia van den Bor

    Hey Saah,

    AFS bestaat in elk geval al vanaf 1947 en dat zegt toch wel iets. Verschil met andere organisaties: AFS is een non-proft vrijwilligers organisatie. Alleen op het landelijke kantoor in Nederland en die van de partners in het buitenland werken mensen in een betaalde baan.

    Begeleiders en vrijwilligers in de regio, zijn allemaal vrijwilligers (net als buddy's en gastgezinnen). Wel ‘werken’ ze volgens richtlijnen van AFS. Die bieden kaders aan de uitwisseling. Voor sommige studenten minder leuk, want Amerikanen mogen in Nederland bijvoorbeeld niet autorijden, ook al hebben ze ‘thuis’ zelfs een eigen auto, maar het biedt ook veiligheid en zekerheid.

    Daarom kun je er van op aan dat AFS een bepaalde basiskwaliteit biedt in de programma's. En je gastgezin krijgt niets betaald, maar doet alles dus puur uit gastvrijheid en vast wel belangstelling voor jouw cultuur en achtergrond.

    Als je meer wilt weten over AFS, kun je op de site kijken www.afs.nl

    Helemaal objectief ben ik natuurlijk niet, want eerlijk gezegd werk ik bij AFS.

    We kunnen misschien ook wel iemand voor je opzoeken die in de afgelopen jaren naar Nieuw-Zeeland is geweest. Dan kun je via persoonlijk contact alvast allerlei info krijgen van een leeftijdgenoot.

    groeten Saskia

  • esther

    Hoi,

    Leuk dat je interesse hebt in een highschool jaar!!

    Ikzelf ben met Into Study Exchanges naar amerika geweest maar er zijn ook andere goed organisaties zoals STS, AFS en Travel Active. Op de uitwisseling.startpagina.nl staan de websites!

    Succes!

    Groetjes, esther